יום שלישי, 22 באפריל 2008

וועדת המעקב לבחינת מימוש ערכי הציונות בארץ-ישראל

רקע

ביום א' האחרון, התכנסנו אנו הח"מ במושב כפר-יהושע ( ע"ש יהושע חנקין גואל אדמות העמק ) אשר בעמק יזרעאל, לדון ולטכס עצה, נוכח מה שנראה לנו כהידרדרות מוחלטת בכל אורחות חיינו ויעודנו כיהודים ציונים בארץ- ישראל. הידרדרות המונהגת ומכוונת אך ורק ע"י ממשלת ישראל ושופרותיה הסמוכים לה, ומסיבותיהם שלהם.

למה ומדוע התהליך הרע הזה מתרחש ? לכל אחד פרשנותו שלו, יהא מי שיטען (מתי-מעט, הקרובים לצלחת ונהנים ממנה) שמצבנו מעולם לא היה כה טוב והללו משכנעים את עצמם בלבד. אך מה שברור ונהיר לעיני הרוב המכריע בעם, שההידרדרות היא רב-מערכתית ומשום כך מסוכנת פיסית לעתידנו כאן ולקיום כל אחד ואחת מאיתנו.

מעט נמנה ונזכיר; הידרדרות בחינוך, בערכים, בביטחון ברחוב, בגבולות, בשערי המועדון, בשדות, במשק החקלאי, ביערות ובפרקים, בשמירת אדמות הלאום, בכל מקום ועניין העולה על דעתנו.

אמת, רבים מאיתנו חשים רווחה כלכלית כלשהי, אך אין בה כדי להסיר את הצל הכבד המעיק על חיינו כאן.

כל זה מקבץ ואוסף אותנו, אנשי אדמה כאנשי טכנולוגיה עילית וכל מה ומי שביניהם, אנשי מעשה כולנו, לשבת ערב ארוך אל תוך הלילה, בכפר-יהושע ולעלות את כל אשר חולה במדינה האהובה שלנו, ולשאול את עצמנו מה ניתן עוד לעשות, במה אפשרי עוד לתרום ולעזור ?!

החלטות

להתייחס לפורום המתכנס כאל וועדת מעקב ציונית במהותה, שמנקודת ראות ציונית זו תצביע למירב האזרחים על כשלים בזדון ובשוגג בהתנהלות ובתהליכים העוברים עלינו ומרחיקים אותנו מהגשמת החזון הציוני שכולנו מייחלים לו, ובשמו אנחנו כאן בארץ-ישראל.

וועדת המעקב הציונית לא רואה בארץ-ישראל עוד עיר-מקלט יהודית נוכח מצוקת דורות, לא רואה בארץ-ישראל גטו גלויות שב וחוזר האמור בין חומותיו לתת מענה-מעט וזמני עד יפלו החומות כחומות לפניהן וכן הלאה. וועדת המעקב הציונית רואה בארץ-ישראל שרשרת דורות עצומה חזקה שממנה נובעים כל מעיינות הציונות שנשאה והביאה אותנו לכאן.

מנקודת מוצא זו וללא הבדל בין היותך יהודי מאמין ושומר מצוות או יהודי בניצוץ ליבך, מנקודת מבט זו תפעל ותעלה לפניכם כל כשל, כל, חולשה, כל עיוורון, כל שוגג, ולעיתים לדאבוננו כל זדון שמוקש אנטי ציוני-יהודי בו.

אתם אזרחי הארץ האהובה הזו תשקלו ותדונו, מי מכם יחלץ ויעשה מעשה לטוב, מי מכם יחרוץ את דינו ביום הבחירות וכל כולנו יחדיו, החרדים והאוהבים לארץ הזו, נטה ונחזיר את המסע הציוני לדרך האחת והיחידה אליה הוא נועד להוביל.

בברכת טוב לעם ישראל וארץ ישראל

וועדת המעקב לבחינת מימוש ערכי הציונות בארץ ישראל.


דוד כנעני, חקלאי כפר יהושע.

דר' גדי אשל, טכ' עילית, נופית,

איה רגב, חקלאית, יקנעם מושבה.

אליעזר פארן קיבוץ רמת-יוחנן.

איצ'ה סטרומזה, חקלאי, מושב רם-און.

יעקב אסתרליס, מרצה, ישוב קהילתי עדי.

בעז דרומי, גנן, מושב אלוני אבא.

שי אושרוב, טכ' עילית, קרית-טבעון.

יצחק ואסתר לב, חקלאי ואחות, מושב שדה יעקב.

נירה עשת, חקלאית, מושב רם-און.

פרץ ארליך , חקלאי, מושב תל-עדשים.

תפוצה: נשיא המדינה, נשיאת ביהמ"ש העליון,המפלגות הפוליטיות היהודיות, עורכי העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, מקור ראשון. מבקר המדינה, רשת ב', גל"צ, ערוצי הטלוויזיה, 1,2,10.

‏י"א אדר ב, תשס"ח, ‏18.03.2008

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שלום לחברי הוועדה!
אני מבינה מהעבודה שעד עתה אין תגובות שקיומו של האתר " לא התנחל בלבבות" תצטרכו להשקיע גם ביחצנות...
דינה דרומי

יוני אמר/ה...

איך מצטרפים ??

אנונימי אמר/ה...

חברים, ישר כוח.
אבקש להצטרף לפעילות המבורכת.
shai_bd@walla.co.il
בברכת חתימה טובה.
שי.

אנונימי אמר/ה...

יוני יש לך מייל ?? אם כן נשמח ליצור איתך קשר